Tekst

I started out making simple installations/interventions in museum or other art centered locations. “Where does art end and the exhibition start?” This developed into an exploration of spaces and their boundaries (“How do surroundings influence the way we interpret the art exhibited?”) and later into an investigation of how spaces or places influence the interpretation or expectations of the things in them (people, art, objects). This has held my interest ever since, especially when you consider that spaces are created by people and institutions and are thus subjective. In a way, spaces are an abstract expression of an idea.
When I examine this, I try to visualize the influence of space through the process of adding or removing layers. I’m especially interested in the ‘grey’ area, when an idea is touching both sides. Sometimes I do this literally, sometimes figuratively. My work is often created at specific locations or created on/with photographs of these locations.

Ik begon met het onderzoeken van tentoonstellingsruimtes. “Waar eindigt kunst en begint de expositie?” Deze vraag ontwikkelde zich in een zoektocht naar ruimtes en hun grenzen (“Hoe beïnvloedt de omgeving onze interpretatie van kunst?”) en van daaruit in een onderzoek naar de invloed die de ruimte heeft op interpretatie of verwachting van de zaken erin (mensen, kunst, objecten). Sindsdien ben ik gefascineerd door het onderwerp, zeker wanneer je je realiseert dat ruimtes gecreëerd worden door individuen en instituten en dus een uiting zijn van een idee/ideaal.
Wanneer ik dit gegeven onderzoek probeer ik deze invloed zichtbaar te maken door lagen toe te voegen aan de ruimte of deze juist weg te halen. Ik ben vooral geïnteresseerd in het moment waarop een beeld multi-interpretabel is en meerdere mogelijkheden toont. Ik maak mijn werk vaak op een specifiek gekozen locatie of op/met foto’s gemaakt op deze locaties.